“Biorazgradljiv” je pridevnik, s katerim nismo še nikoli prej opisali avtomobila


Vsi se zavedamo pomembnosti skrbi za okolje, prav tako vemo, da so eni pomembnejših krivcev za globalno ogrevanje naši ljubi avtomobili. Zato lahko v zadnjih letih vidimo velik napredek na področju hibridnih, še posebej pa električnih vozil. Ti bodo namreč v nekaj desetletjih predstavljali večino naših prevoznih sredstev.

Razgradljiv električni avtomobil so razvili študenti na Nizozemskem.

Pomembno je, da so nova vozila varna in prijazna do okolja. Kaj pa se zgodi z njimi, ko srečajo svoj konec?

Študenti z Nizozemske so razmišljali tudi o tem, ko so začeli ustvarjati svoj projekt, imenovan Lina. Gre za električno vozilo, ki lahko prevaža štiri osebe in potuje s hitrostjo 80 km/h. Študenti pravijo, da bi lahko njihov izum predstavljal nov korak na področju okolju prijaznega avtomobilizma.

Kako je lahko avtomobil biorazgradljiv? Narejen je iz smole, ki so jo pridobili iz sladkorne pese, in prekrit s plastmi nizozemskega lanu. Zaradi tega je vozilo zelo lahko, tehta namreč zgolj 310 kilogramov, a ima podobno razmerje med trdnostjo in težo kot steklena vlakna. Karoserija je torej narejena iz zanimivih materialov, avtorji projekta pa so povedali, da kolesa in sistem vzmetenja še niso narejeni iz bioloških materialov.

Lina je pretežno sestavljena iz smole iz sladkorne pese in ploskev lanu.

Izumitelji so veseli, da jim je uspelo ustvariti delujoče zeleno vozilo, a se bodo morali še potruditi na področju varnosti. Prototip namreč še ni prestal preskusov trka, ravno zaradi materiala, ki so ga uporabili. Ta se namreč ob trku zlomi, ne zvije kot kovina. Če jim bo uspelo doseči tudi zadostno varnostno stopnjo vozila, bodo lahko resno napovedovali nove trende zelenega razvoja avtomobilizma, podobno kot Michelin, ki predstavil svojo Vision Tire – brezzračno pnevmatiko oziroma kar celotno kolo za vozila, narejeno iz razgradljivih materialov.

Na prvi pogled izgleda Vision Tire kot rastlina ali žival, ki so jo potegnili iz globin morja. K temu izgledu prispeva 3D-tiskan material, ki sestavlja celotno kolo. Česa takšnega še nismo videli. Kolesa ni potrebno polniti z zrakom, saj na njem sploh ni pnevmatike. Vision Tire pa je vseeno dovolj trden, da zdrži težo vozila, a dovolj fleksibilen, da absorbira udarce in pritiske ceste.

Kolo nima zračnice, zato ni dovzetno za težave, ki pestijo običajne pnevmatike. Tekalno površino pa je moč hitro prilagoditi voznikovim zahtevam. Vir: Engadget

Kolo je narejeno iz gume, ki jo mešajo iz organskih in reciklažnih materialov. Smolo pridelujejo iz pomarančne lupine namesto iz nafte, prav tako lahko uporabijo melaso, kot zanimive materiale pa dodajajo tudi seno, papir in kovino. V podjetju so dejali, da tradicionalnih materialov ne morejo kar naenkrat nadomestiti z novimi, a jih bodo vztrajno vpeljevali v proizvodnjo.

Materiali, ki jih bodo uporabljali vedno več tudi v obstoječi proizvodnji, so razgradljivi in seveda reciklirani. Vir: Engadget

Ena glavnih prednosti kolesa, ki je 3D-tiskan, je, da se lahko njegovo tekalno površino zelo enostavno obnovi, poleg tega pa lahko s pomočjo senzorjev spremlja diagnostične podatke za voznika. Michelin pa ima prav posebno vizijo glede tekalne površine na kolesu. V njihovih mislih bi lahko voznik ustavil na bencinski črpalki ali servisu, kjer bi mu lahko s 3D tiskalnikom preprosto in hitro na kolesa njegovega vozila natisnili novo tekalno površino.

To bi vozniku prišlo zelo prav, če bi se odpravljal recimo na območje s hudimi zimskimi razmerami, saj bi se lahko ustavil na določeni lokaciji, kjer bi mu na kolesa natisnili bolj primerno površino. Michelin razmišlja celo o sistemu, ki bi bil povezan z navigacijo. Sistem bi tako vedel, kam se odpravljate, in vam priporočil najbolj primeren profil kolesa in materiale za tisto območje.

Michelin ima vizijo o enostavnem nanašanju nove tekalne površine s primernejšim profilom, kar bi lahko opravili kar na bencinski črpalki v zelo kratkem času. Vir: Engadget

Seveda tehnologije v taki obliki še nekaj let ne bomo videli na naših cestah. Zaenkrat bo Michelin (in zagotovo še kak drug proizvajalec) skušal nove sposobnosti in materiale uporabljati v obstoječi proizvodnji, čez 5 do 10 let pa naj bi dosegli še boljši in predvsem uporaben razvoj na tem področju.

POVZETO PO GAMBIT TRADE d.o.o.

Advertisements

About Alpe Adria Green org. 051 311 450

President Alpe Adria Green - international environmental NGOs
This entry was posted in Organizacije. Bookmark the permalink.