VABILO NA PREDSTAVITEV PROJEKTA DRUGEGA TIRA DIVAČA – KOPER S SOPROIZVODNJO ELEKTRIČNE ENERGIJE


VABILO NA PREDSTAVITEV PROJEKTA DRUGEGA TIRA DIVAČA – KOPER S SOPROIZVODNJO ELEKTRIČNE ENERGIJE

Vabimo Vas na predstavitev alternative obstoječemu načrtu drugega tira Divača – Koper s strani prof. dr. Jožeta Duhovnika z ekipo.

Predstavljen bo okolju prijazen in ekonomsko upravičljiv projekt s soproizvodnjo električne energije katerega prednosti so:

· mnogo nižja cena,

· vsaj 3 x hitrejša izvedba,

· veliko lažja pridobitev soglasij kot v obstoječi varianti,

· tako imenovani Kraški rob ne bo več gorel zaradi množice pregretih zavornih oblog.

Predstavitev bo potekala v Območno obrtno-podjetniški zbornici – OOZ v Kranju, Cesta Staneta Žagarja 37, v 2. nadstropju v Sejni dvorani, in sicer v torek, 28. marca 2017, ob 18 uri. Dogodek bo trajal predvidoma dve uri.

Organizatorja dogodka sta ZENS in LEAG.

Božo Dukić                                                                         mag. Anton Pogačnik

    ZENS                                                                                              LEAG

Divača-Koper-2.tir

Zakaj zapravljanje denarja pri novih projektih, ki so pomembni za Slovenijo?

Pri projektu drugi tir imamo nov primer zastarelega projekta izpred 21 let, ki ga želijo določeni krogi uveljaviti zato, da nam preprečijo razvojni cikel v naslednjih desetih letih. V javnosti se pojavlja vprašanje:

»Zakaj se je šele sedaj pojavil nov predlog? Zakaj ne prej?«

Odgovor: Zato, ker je bila prva ocena vrednosti projekta s strani ministrstva za drugi tir v letu 2010 okoli 700 milijonov EUR, v letu 2015 (minister Gašperšič) pa jo je podvojilo na 1,4 milijarde EUR! Ta finančni cenovni preskok je projekt spravil na popolnoma nov nivo in sprožil naše dejavnosti. Konec leta 2015 smo začeli iskati rešitev, ki je nato v letu 2016 pripeljala do patentne prijave in tako do zaščite inovacije. Državni svet je imel prvo javno obravnavo predlogov Drugega tira v marcu 2016. Nosilec projekta Jože Duhovnik je z inovativno rešitvijo Drugi tir Ministrstvo za infrastrukturo seznanil na prvem sestanku z ministrom Petrom Gašperšičem v juniju (po telefonu) in osebno s skupino v avgustu 2016.

Torej, če je nekdo zavestno skrival podatke o dejanskih stroških drugega tira, ki sploh nima izvedbene rešitve dvotirne proge se moramo vprašati, kakšen je namen tako forsiranega projekta, ki bo na koncu stal najmanj 2,5 milijarde EUR, pri čemer še danes nimamo kompletne dokumentacije za resno oceno stroškov.

clip_image002

Ne gre za zaustavljanje investicije ampak za njeno pospeševanje, saj se Luka Koper duši v pretovoru, avtocesta pa po nepotrebnem uničuje. Vsi odgovorni bi morali spoznati, da je pospešitev izgradnje v nacionalnem interesu, logična inženirska rešitev pa za vse najbolj sprejemljiva. Če lahko za MAGNO ista vlada pridobi gradbeno dovoljenje v treh mesecih na prvorazrednem kmetijskem zemljišču potem za naša podjetja eno leto in pol ne bi smel biti niti miselni niti formalni razlog za zaustavitev projekta.

V tem projektu imamo še dodatno kogeneracijo energije, hitrejše čase pretovora in predvsem v nesporedni uporabi stroške prevoza na relaciji Koper/Divača po novi dvotirni progi samo 2,6 EUR/toni namesto pri sedanji varianti drugega tira najmanj 4,6 oziroma 6,2 EUR/ toni. 4,6 EUR/toni je za sedanji drugi tir, ki pa bo moral v nadaljevanju imeti zraven še en tir z najmanj 1,0 milijarde Eur dodatnih stroškov.

Taka obremenitev, ki bo kar za najmanj 1,5 milijarde večja obremenitev državnega proračuna vodi v dvoje odločitev: (1) popolna razvojna blokada RS zaradi poplačila kreditov v višini 1,5 milijarde EUR oz. (2) odprodajo Luke Koper tujcem na spletkarski način, tako kot je bila odprodaja Mercatorja, Cimosa in še nekaterih podjetij, ki so bila politično protežirana.

Na predstavitvi bodo predstavljeni detajlni inženirski preračuni, lokacija dvotirne proge ob obstoječi, problem zaščite narave, požarna zaščita in še druge bistvene komponetne obravnavanega projekta, ki ga vse inštitucije spretno zakrivajo s trditvijo da se mudi. Zaradi navedenega dopolnjujemo predlog s terminskim planom, pristojnim organom pa ponovno predlagamo, da se zamislijo, kako in zakaj morajo negirati inženirske rešitve v korist manjši skupini projektantov in zaposlenih na paradržavnih inštitucijah, ki niso izpolnili naloge.

Povezave:

Cenejši drugi tir s kolesarsko progo

Peti koridor – Ceneje do Divače

 

POSTANITE ČLAN AAG ZA PRIHODNOST NAŠIH OTROK

NAMENITE 0,5 % DOHODNINE ALPE ADRIA GREEN, KI DELUJE KOT NEPRIDOBITNA ORGANIZACIJA BREZ REDNO ZAPOSLENIH. VES ZBRANI DENAR NAMENIMO ZA ZDRAVO PRIHODNOST NAŠIH OTROK!!!

Advertisements

About Alpe Adria Green org. 051 311 450

President Alpe Adria Green - international environmental NGOs
This entry was posted in Organizacije. Bookmark the permalink.