ITALIJANSKA VLADA DALA ZELENO LUČ IZGRADNJI PLINSKEGA TERMINALA ŽAVLJE!


Tako kot smo v Alpe Adria Green napovedali je Minister Corrado Passera v Italijanski poslanski zbornici potrdil popolno podporo plinskemu terminalu, ki ga pri Žavljah načrtuje španska družba Gas Natural

Italijanska vlada vsestransko podpira gradnjo plinskega terminala v Žavljah pri Trstu. To je 5.12.2012 v poslanski zbornici potrdil minister za gospodarski razvoj Corrado Passera v odgovoru tržaškemu poslancu Demokratske stranke Ettoreju Rosatu, ki je z ministrovim stališčem zelo nezadovoljen. Passera je povedal, da se je Italija glede uplinjevalnika izčrpno posvetovala s Slovenijo, odločala pa bo sama. Minister je dejansko potrdil pravilnost vseh dosedanjih postopkov za terminal, vključno s tistim, s katerim je krajevna servisna konferenca Furlanije-Julijske krajine podprla terminal. Občina Trst in Pokrajina sta prepričani, da je bil sklep te konference nezakonit.

Protest

V AAG še vedno čakamo odgovor na dopisa, ki smo jih poslali 29.11.2012:

JAVNI POZIV SLOVENSKI VLADI–AAG ZAHTEVA TOŽBO PROTI ITALIJI ZARADI PLINSKEGA TERMINALA “ŽAVLJE”

ter

Zahteva za odblokado vseh pritožb AAG S STRANI EU KOMISIJE ZA OKOLJE V ZADEVI “ŽAVLJE”

TAKO NEGATIVNI ODNOS SLOVENSKE VLADE, KOT NEGATIVNI ODNOS g.POTOČNIKA, EU KOMISARJA ZA OKOLJE, DA ZAŠČITA TAMKAJ ŽIVEČE SLOVENSKE PREBIVALCE IN NARAVO NAS NE PRESENEČATA, SAJ KLEČEPLASTVO ITALIJI V TEJ ZADEVI TRAJA ŽE ŠEST LET!

PRIMORSKI DNEVNIKčetrtek, 6. decembra 2012 | 09:33 |

Spet goljufija na koži Slovencev?

Minister Passera: Na Krasu v zvezi z elektrovodom ne bo prišlo do razlaščanj, a »le» do uvedbe zemljiških služnosti

Plinski terminal družbe Gas natural naj bi  povezali s podzemskim elektrovodom – Razlastili naj bi 311 parcel na 9 km dolgi trasi od centrale pri Padričah do Žavelj – Slovenski lastniki

Italijanski minister za gospodarski razvoj Corrado Passera je v zvezi s podzemnim elektrovodom Žavlje-Padriče pojasnil, da ne gre za razlastitve zemljišč. temveč »le« za t.i. zemljiške služnosti (v it. asservimento delle aree), saj bodo zemljišča, ki bodo ohranila namembnost, potem vrnjena lastnikom. Gre za pravni detajl (vsebinsko gledano ni razlik), s katerim hoče Montijeva vlada v zvezi z elektrovodom in uplinjevalnikom obiti zaščitni zakon za Slovence, ki v 21-členu omenja razlaščanja in ne služnosti, o katerih govori Passera. Minister je potrdil, da so postopki za podzemni elektrovod, ki je vezan na kopenski uplinjevalnik, že stekli, o čemer je bila zainteresirana javnost primerno obveščena. V dnevnikih Messaggero Veneto in La Stampa, ki izhajata v Vidmu in v Turinu, ne pa v Primorskem dnevniku in Piccolu, ki ju berejo na Tržaškem.

Več v tiskani izdaji Primorskega dnevnika

OBALA NET

  • 6.12.2012 ob 09:50
  • Vita Batagelj

Ni ovir za terminal

Italijanski minister za gospodarski razvoj, Corrado Passera, je včeraj v poslanski zbornici potrdil, da italijanska vlada vsestransko podpira izgradnjo plinskega terminala v Tržaškem zalivu. Vsi pozivi županov zgornjeistrskih občin in okoljevarstvenikov pa očitno naletijo na gluha ušesa.

Corrado Passeraitalijanski minister za gospodarski razvoj, je na vprašanje tržaškega poslanca Demokratske stranke,Ettora Rosata, o uplinjevalniku v Tržaškem zalivu odgovoril, da zanj ni ovir. Italija se je po besedah Passere s Slovenijo izčrpno posvetovala, odločila pa se bo sama.

Čakajo na odgovore

»Tako negativni odnos slovenske vlade kot negativni odnos EUkomisarja za okolje, Janeza Potočnika, da zaščitita tamkaj živeče slovenske prebivalce in naravo, nas ne presenečata, saj klečeplastvo Italiji v tej zadevi traja že šest let,« pa so jasni v okoljevarstveni organizaciji Alpe Adria Green, kjer še vedno čakajo na odgovore na dopisa, ki so jih poslali konec meseca novembra. Prvega so naslovili na slovensko vlado, drugega pa na resor evropske komisije za okolje.

Proti tudi župani okoliških občin

Poleg okoljevarstvenikov so se proti izgradnji terminala izrekli tudi župani občin MiljeKoper, IzolaPiranUmag in Buje, ki so se v torek zbrali v Miljah in napovedali aktivnosti, s katerimi se bodo borili proti terminalom v Žavljah. Med njimi naj bi že ta teden pripravili enotno besedilo, o njem pa bodo (še) v tem letu odločali občinski svetniki.

Italijanska vlada še naprej podpira terminal pri Žavljah

Vir / Avtor:  STA

Italijanski minister za gospodarski razvoj Corrado Passera je v sredo v poslanski zbornici v odgovoru na poslansko vprašanje potrdil, da italijanska vlada vsestransko podpira gradnjo plinskega terminala v Žavljah. Passera je dodal, da se je Italija glede uplinjevalnika izčrpno posvetovala s Slovenijo, odločala pa bo sama, poroča Primorski dnevnik.

Terminal Žavlje. (foto: Dokumentacija DNevnika)
V sredo pa so se sestali tudi predstavniki t.i. tehničnega omizja o tržaškem uplinjevalniku, ki združuje neodvisne strokovnjake iz Italije in Slovenije, in tržaški občinski svetniki. V omizju so ponovno izpostavili potencialne nevarnosti projekta španskega Gas Naturala za okolje in človeka. Prav tako so ponovno poudarili, da ni bila narejena širšaanaliza vplivov soobstoja žaveljskega terminala in morebitnega terminala na morju (off-shore) v samem Tržaškem zalivu, svetnike pa pozvali k ustreznemu informiranju pristojnih ministrstev o tej problematiki, so zapisali v deželnem sindikatu gasilcev, ki sodeluje z omizjem.V zadnjih tednih se kopičijo pozivi k zaustavitvi načrta postavitve plinskega terminala španske družbe Gas Natural v Žavljah pri Trstu. Projektu med drugim nasprotujejo tudi okoljevarstveniki iz organizacije Alpe Adria Green (AAG), ki so slovensko vlado pozvali, naj toži Italijo pred Sodiščem EU in Evropsko komisijo. Če odgovora vlade do 10. decembra ne bo, pa bodo začeli zbirati podpise za referendum.Na ministrstvu za kmetijstvo in okolje so glede morebitne tožbe Italije pred dnevi za STA pojasnili le to, da so že pripravili gradivo, ki ga bo vlada obravnavala na eni od prihodnjih sej.V torek so se v Miljah sestali tudi župani italijanskih, slovenskih in hrvaških obmejnih občin in izrazili odločno nasprotovanje umestitvi plinskih terminalov v severni Jadran.

Kljub pritožbi AAG ter občin Koper, Milje in Dolina na upravnem sodišču postopki za umestitev terminala pri Žavljah tečejo dalje. Tako je dežela Furlanija – Julijska krajina pred dnevi kljub negativnemu mnenju tržaške občine in pokrajine dala soglasje odobritvi integriranega okoljskega pooblastila za uplinjevalnik, gradnjo pa vseskozi zagovarja tudi italijanski minister za okolje Corrado Clini.

Rim vztraja pri gradnji žaveljskega uplinjevalnika

TRST, 6. decembra 2012 – Stališče ministra za gospodarski razvoj Corrada Passere – Vlada hoče obiti zaščitni zakon za Slovence: Ne bo razlastitev, temveč služnosti – Rosato nezadovoljen

Minister Corrado Passera (Ansa)
  • Pristaniška oblast: Plinski terminal bo zaviral razvoj tržaškega pristanišča

Italijanska vlada vztraja pri podpori gradnje plinskega terminala pri Žavljah. To je včeraj popoldne v poslanski zbornici jasno povedal minister za gospodarski razvoj Corrado Passera, ki ne vidi nobenih ovir za uresničitev projekta španske družbe Gas Natural, čeprav mu nasprotujejo lokalne skupnosti in vse javne uprave. Passera je v parlamentu odgovoril na vprašanje tržaškega poslanca Ettoreja Rosata, ki je upravičeno zelo nezadovoljen z ministrovim stališčem.

Zadnjo besedoima državna oblast
Ni naključje, da je Passera uvodoma spomnil na razsodbo Državnega sveta, ki odločitev o uplinjevalniku prepušča Rimu, Deželi priznava le soudeležbo pri postopku. Ministrstvo sprejema v vednost sklep lokalne servisne konference v prid terminalu (deželni funkcionarji so na njej preglasovali Pokrajino in Občino Trst) in tudi nasprotovanje krajevnih uprav, ki pa po ministrovih besedah ne bo pogojevalo vladno odločitev.
Vlada čaka na odločitve državne servisne konference, ki je prvič zasedala 28. novembra ob odsotnosti zastopnikov Furlanije-Julijske krajine. Bil pa je navzoč predstavnik družbe Gas Natural, ki ima pravico do prisotnosti na konferenci, ne sme pa vplivati na njeno usmeritev. Passera je glede na lokalno konferenco poudaril, da na njej ne prevladuje večinsko mnenje, pač pa stališče pomembnejših ustanov, ki je v tem primeru Dežela.

Rim noče imeti težavs slovensko manjšino
Minister je v zvezi s podzemnim elektrovodom Žavlje-Padriče pojasnil, da ne gre za razlastitve zemljišč. temveč le za t.i. služnosti (v it. asservimento delle aree), saj bodo zemljišča, ki bodo ohranila namembnost, potem vrnjena lastnikom. Gre za pravni detajl (vsebinsko gledano ni razlik), s katerim hoče Montijeva vlada obiti zaščitni zakon za Slovence, ki v 21-členu omenja razlaščanja in ne služnosti, o katerih govori Passera. Minister je potrdil, da so postopki za elektrovod, ki je vezan na kopenski uplinjevalnik, že stekli, o čemer je bila zainteresirana javnost primerno obveščena. V časopisih, ki izhajata v Vidmu in v Turinu, ne pa v obeh dnevnikih, ki ju berejo na Tržaškem.

»S Slovenijo smo se o vsem posvetovali«
Passera je Rosatu, ki ga je spraševal o odnosih s Slovenijo, odgovoril, da je bilo posvetovanje s sosednjo državo »široko in poglobljeno«. Italijansko ministrstvo za okolje je sorodnemu slovenskemu ministrstvu poslalo vso dokumentacijo na osnovi postopka, ki ga določa konvencija ESPOO o čezmejnih vplivih infrastruktur, kot je uplinjevalnik. Slovensko ministrstvo, je poudaril Passera, je ob več priložnostih posredovalo Italiji svoje ocene in pripombe glede žaveljskega načrta. Ob tem pa minister ni pojasnil, če je Rim slovenske predloge in pripombe sploh upošteval.
Minister je tudi navedel stališča Državnega plovnega registra in tržaškega pristaniškega poveljstva, da je treba ladje za prevoz plina enačiti z naftnimi tankerji, ki v Trstu ne predstavljajo problema. Za Rim ni torej nobenih ne formalnih in niti vsebinskih ovir za ustavitev postopka za žaveljskih plinski terminal.

 

Advertisements

About Alpe Adria Green org. 051 311 450

President Alpe Adria Green - international environmental NGOs
This entry was posted in Organizacije. Bookmark the permalink.