DARS NAJ SE PRIPRAVI NA VGRADNJO ELEKTRO STROJNIH INŠTALACIJ IN OPREME V MARKOVEC


Spoštovani gospod Janez Kušnik in začasna uprava DARSa in gospod minister

V DARSu se pripravljate se na vgradnjo Elektro strojnih inštalacij in opreme v Markovec.

Zadnja spoznanja na tem področju in medicinske študije potrjujejo, da je rumen spekter mnogo bolj varen za voznike nad 50 letom starosti.

Povprečna kvaliteta našega zdravja oči se je v zadnjih desetletjih drastično zmanjšala:

  • Slabljenje očesnih mišic (delo z računalnikom, kjer je konstantna razdalja fokusiranja)
  • poškodbe očesnega ožilja (nepravilna prehrana in premajhno ali preintenzivno telesno aktivnostjo, nove kemične snovi, ki jih zaužijemo… )
  • Izpostava intenzivnim virom svetlobe (varjenje, visokogorsko smučanje, močne napačno postavljene svetilke, vožnja, stroboskopska svetila…)

Naše leče v očeh pričnejo rumeneti po 35 letu starosti poleg tega se v steklovini pojavljajo nečistoče vidne kot drobne lebdeče sive lise, če gledamo na primer v čisto nebo.

Pri starejših ljudeh pride do 20% sipanja svetlobe v belem spektru, kjer so v beli svetlobi zastopane vse valovne dolžine svetlobe se te na nečistoči lomijo kot na uklonski nano optiki in se vsaka valovna dolžina zato lomi pod svojim različnim kotom. Podobno kot je to ob prehodu svetlobe v prizmi. Tako pri starejšem vozniku namesto vira svetlobe površina svetila, ki je 10.000 svetlejši vidimo kot, da je to svetilo nekoliko razmazano povečano. Podobno, kot, če gledamo cestno svetilko v megli, ki jo obdaja svetlobna korona od odbitih kapljic v bližini svetilke.

Zato, ker starejši voznik vidi navidezne večje površine svetila naše oko, ki izračunava razmerje in jakost opazovanega prostora za približno 20-40% zapre našo “blendo” zaslonko zenico. Tako so slike, ki jih zazna starejši voznik zelo kontrastne in v temnih delih kot je na primer robnik cestišča ne razločuje več dveh različnih tonov, ki bi mu dajali občutek tridimenzijonalnosti in boljšo orientacijo v prostoru.

Če temu prištejemo še slabše reflekse so vozniki nad 50 diskriminirani tisti nad 70 pa teoretično ne morejo več varno voziti skozi slabo osvetljene predore.

Poleg tega pa so rumene svetilke tudi trajnejše in imajo vsaj dvakratno življenjsko dobo in pri enaki porabi energije je vaš prihranek v večji varnosti in manjših stroških vzdrževanja.

Pri rumeni svetlobi pa vidi 10 letni otrok in 70 letni voznik enako in je razlika le nekoliko slabši refleks. V kolikor pa se slabši refleks multiplicira z slabšo zaznavo pa je starejši voznik zelo resno ogrožen in ogroža tudi ostale v predoru in kar še minuto ali ali celo več vožnje za predorom. Dokler se mu ne vzpostavi kemično ravnovesje na zaznavnih čutnicah za nočno gledanje.

Predlagam preizkus. Poglejte 10s v rumen vir svetlobe in 10s belo moder vir svetlobe in obakrat izmerite čas ko ste zagledali zelo temno zvezdo na nočnem nebo izven svetlobno onesnaženega naselja.

Pričakovani čas ponovne zaznave je običajno 1 proti 3-4 minute človeško oko potrebuje do 20 minut za kemično adaptacijo nočnega vida.

Svetlobni spekter je stvar mode in ne strokovnega preudarka. O tem pa odločajo običajno ljudje, ki nimajo osnovnega znanja iz optike in fizike in percepcije našega organa.

K temu je potrebno prišteti še nesmiselno točkovno osvetljevanje in označevanje z LED svetili, ki naše procesiranje v možganih dobesedno preobremeni in prihaja do navideznih zaznav, ki niso resnične in zato nevarne.
Podobno kot oko poenoti vse plesalke Cancana in izginejo vsi detajli in razlike saj gibanje slabša osvetlitev in množica podatkov ne dopušča, da bi oko zaznalo vse do potankosti.

SafeTUNNELS 2020 Milano 2012 ANG 3of3-1_page1_image2

Zato je mnogo lažje zaznati zaviranje v strokovno osvetljenem predoru kot pa v predoru kjer nam v oči blešči na stotine svetlobnih virov podobno kot če bi bili na izpraševanju tajne službe.

Bil sme seznanjen, da želite v Markovcu z montažo svetil pod določen kot doseči boljšo zastrtost svetil za voznike iz pričakovane smeri vožnje. To bo v režimi enocevne vožnje kje bo dvosmerni promet izredno povečalo nevarnost nasprotnega trka saj bojo vozniki, ki bojo vozili »proti« nagnjenim svetilkam bistveno močneje zaslepljeni, kot bi vozili proti strnjeni koloni, ki bi imela prižgane dolge luči.
Mnogoboje je montirati svetila, ki so ustrezno zasenčena med -45 in +45 stopinjami v obe smeri. Še mnogo bolje pa je dodati prizmatska stekla, ki skoncentrirajo vso svetlobo svetila na želeno površino.

Absolutno nevarno in nestrokovno je s svetili o osvetljevati kote med -180 do -45 in 180 do 45.

Izjavljam, da nisem zastopnik ali prodajalec svetil ali žarnic in je namen posredovanja tega sporočila zgolj dobronamerno, da se končno že prične tudi v DARSu upoštevati nova spoznanja in ne gradimo cest zgolj po vezi in poznanstvu in po tehnologiji, ki je 30 in več let stara in že zastarela.

SafeTUNNELS 2020 Milano 2012 ANG 3of3-1_page12_image2SafeTUNNELS 2020 Milano 2012 ANG 3of3-1_page11_image12

Upam, da je končno tudi v DARSu prišlo spoznanje, da je bolje graditi varno in strokovno, če posrebaj je cena varnejših žarnic cenejša.

Saj bom v primeru če bo osvetlitev ponovno izvedena nestrokovno in neskladno z zadnjimi spoznanji varne osvetlitve v svetu podal kazensko ovadbo za vse odgovorne, ki niso upoštevali priporočil in ustrezno pravočasno ukrepali in s tem povzročali splošno nevarnost v prometu in finančno oškodovali državo zaradi dražjega vzdrževanja.

Prosim, če me obvestite kaj je vaša zadnja odločitev v zvezi s predlogi za varno osvetlitvijo v Markovcu.

Andrej CUFER univ.dip.ing.arh., MBA

Postanite tudi vi član ALPE ADRIA GREEN – ZA EKO PRIHODNOST NAŠIH OTROK, s tem boste aktivno vplivati k varovanju okolja , to lahko storite, če kliknete spodnjo povezavo: https://alpeadriagreen.wordpress.com/pristopna-izjava/SKUPAJ BOMO MOČNEJŠI !!!

NAMENITE NAM LAHKO TUDI DEL DOHODNINE, KI JO SEDAJ PLAČUJETE DRŽAVI, AAG. Z NJO NAMERAVAMO KUPITI ANALIZATOR VODE, VAŠI POTOMCI IN NARAVA VAM BODO HVALEŽNI! https://alpeadriagreen.wordpress.com/2011/12/23/namenite-del-dohodnine-aag-vai-potomci-in-narava-vam-bodo-hvalezni/

Izpoljen obrazec DURS-a – ZAHTEVA za namenitev dela dohodnine za donacije, vam lahko pošljemo tudi po e-pošti, če nam to sporočite na alpeadriagreen@gmail.com

Advertisements

About Alpe Adria Green org. 051 311 450

President Alpe Adria Green - international environmental NGOs
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.